dimecres, 18 de juny del 2008

Coneixements bàsics?

Durant el curs he treballat les tardes de dimecres i divendres amb uns nois que suposadament la seva situació familiar no era l'adequada per portar correctament els seus estudis, així que venien amb mi i altres companys, per fer els seus deures però també per obrir i xerrar una mica els ulls davant la societat que els envolta, això almenys era el que jo intentava la última mitja horeta (quan ja es ficaven insuportables!)
Després de dies treien temes de la màniga per parlar i descobrint que la Torre de Pisa esta a Barcelona, o que aquesta mateixa Barcelona no forma part de Catalunya, vaig decidir treure el tema de la discapacitat.
Quatre alumnes (A,B,C,D) amb quatre preguntes senzilles, en principi.

1. Què es la discapacitat?
A: No ho sé, no m'importa.
B: És un problema de quan neixes.
C: És un problema, que no pots fer alguna cosa. Per exemple: caminar.
D: Una persona incapaç de fer una cosa.

2. Qui te discapacitat? Per què?
A: Els homes, les dones, etc,.
B: Les persones que neixen malament.
C: Les persones per qualsevol motiu que han nascut malament o han tingut un impacte amb el cotxe.
D: La gent per mal naixement o accident.

3. Coneixes els tipus de discapacitats que existeixen?
A: No ho sé, etc,.
B: No poder caminar, incapacitat mental, amb la cara rara, etc,.
C: Invalidesa, gent sense braç o sense una cama, mental, física i visual.
D: Discapacitat mental, invàlids.

4. Són persones amb els mateixos drets i deures que tu?
A: Si i no perquè són persones, però clar, no poden fer les mateixes coses.
B: Si perquè em nascut al mateix món i totes les persones són iguals.
C: Si, perquè són com nosaltres però amb un problema.
D: Segons el què, però si es invalid no pot jugar a futbol i clar..


Aquestes respostes són un exemple on es reflexa la coherencia, el nivell de cultura bàsica i coneixements generals que tenen algunes de les persones que segurament dintre de dos-tres anys estaran al carrer davant d'una societat complexa. Quina por! Només desitjo per ells que durant aquest dos anys aprenguin uns valors i uns coneixements bàsics per viure i deixin de banda, si cal, equacions i fets de l'edat mitjana.
(Era tot un quadre la cara que feia aquell dia després de les classes, això em supera!)